6 Ocak 2011 Perşembe

Zaman içinde Çemberlitaş


Tarihi yarımadada gezerken bir çok sütuna rastlayacaksınız, ancak yüksek binalar yüzünden kimi zaman bu sütunları kaçırmanız da olası. Fakat bundan 800 sene önce İstanbul adeta bir sütunlar şehriydi. Şu an hala ayakta kalan 5 6 tane sütun var sanırsam...

İstanbul'da Sultan Ahmet meydanı'ndan tramvay yolunu izleyerek Beyazıt'a çıkarken, çemberlitaş sütununu görebilirsiniz. Bu sütun şehri en turistik yerinde olmasına rağmen çokça ihmal edilir ve gözden kaçırılır. Sanırım bunun sebebi, etrafının dönercilerle ve tramvay durağıyla çevrili olması.

Doğu Roma zamanında, Çemberlitaş sütunu, bir meydanın tam ortasında adeta bir nirengi noktası işlevini görüyordu. Bilindiği gibi Romalılar, buluşma mekanlarına "Forum" derlerdi, şimdiki internet forumlarının atası yani...Çemberlitaş da o zaman "Konstantin Forumu" adıyla anılırdı. Internette bulduğum bir ilüstrasyon o zamanın ruhunu bize yaşatıyor.

İşte 1200lü yıllarda Çemberlitaş sütunu ve çevresi :

1900lü yıllarda ise Çemberlitaş böyle görülüyordu :

Malesef bu da son hali :

İlüstrasyon www.byzantium1200.com'dan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder